top of page

KLACHTENREGELING

Wij vinden het belangrijk dat jij je vertrouwd voelt in onze praktijk. Daarom proberen wij er ook alles aan te doen dat jij tevreden terug kunt kijken op de zorg die je van ons ontvangen hebt.​

KLACHT

Ben je toch ontevreden of bestaat er een klacht over de verloskundige hulp van een van ons, dan zouden wij het fijn vinden om hierover met jou in contact te gaan. Wij kunnen dan proberen snel iets aan de ontevredenheid/klacht te doen. Misschien kunnen er misverstanden uitgepraat worden of kunnen wij onze zorg meer op jullie wensen aanpassen. In dit geval plannen wij graag een afspraak met jullie in, zodat wij de tijd hebben om te luisteren naar jullie klacht.   Helaas kan het zijn dat het gesprek niets oplevert, of kunnen er redenen bestaan waardoor het gesprek niet plaats kan vinden. In dat geval kun je verscheidene acties ondernemen.

BEMIDDELAAR

Als wij er samen niet uitkomen, kan het fijn zijn om een bemiddelaar uit te nodigen. Een bemiddelaar is een onpartijdig persoon die samen met ons naar een oplossing zoekt, zodat het vertrouwen weer hersteld kan worden.

ZORGBELANG

Ook kan het fijn zijn om extra hulp te krijgen bij het indienen van jouw klacht. Dit kan via Zorgbelang, afdeling Informatie en Klachtenopvang, telefoonnummer 0900-2437070. De medewerkers van deze afdeling kunnen jouw meer informatie over de verschillende mogelijkheden geven om de klacht af te handelen en kunnen je hierin adviseren. Ze kunnen helpen om het gesprek met ons aan te gaan of het opstellen van een brief. Kijk voor meer informatie op www.zorgbelang-nederland.nl.

KLACHTENFUNCTIONARIS CBKZ

Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

​

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 - 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.

bottom of page